Okulumuz rehberlik ve psikolojik danışma servisi, öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmelerine, yetenek ve kişisel özelliklerine göre eğitim sürecinden en üst düzeyde yararlanmalarına ve potansiyel olarak sahip oldukları yeteneklerini açığa çıkarmalarına katkıda bulunmaya yönelik çalışmalar yapar. Okulumuz, eğitim-öğretim gören tüm öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerini dikkate alarak karşılaştıkları güçlükleri, sorun haline dönüşmeden çözebilen, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerilerine sahip, doğru kararlar alabilen, farkındalık becerileri gelişmiş, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı ve yaratıcı bireyler olmalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Okulun başladığı ilk haftalarda hem okulumuza nakil gelen yeni öğrencilere hem de sınıf atlayan öğrencilerimize yönelik oryantasyon çalışmaları yapılmaktadır. Bu oryantasyon çalışmaları ile amaçlanan öğrencilerimizin okulda bulunan olanakları tanımaları, okula, sınıflarına, okul idari personeline, öğretmenlerine alışmaları ve okul kurallarımızı benimsemeleridir. Okulu tanıyan öğrenci okula aidiyet duygusu geliştirdiği gibi ayrıca daha üstün bir gelişme de gösterir.
Rehberlik servisimiz tüm kademelerdeki her öğrencinin bireysel takibini gelişim süreçlerine odaklanarak yapmaktadır. Bu süreçte gerek öğrencinin ailesinden, gerekse öğrencinin tüm öğretmenlerinden destek alınmaktadır. Öğrencilerimiz sadece sorun yaşadıkları alanlarda değil, güçlü oldukları alanlarda da desteklenir. Öğrencilerin sorumluluk ve özgüven duygusu gelişmiş, mutlu ve başarılı bireyler olmalarını amaçlayan çalışmalara yer verilmektedir. Öğrencilerimizin eğitim-öğretim süreci boyunca yaş düzeylerine göre yapılan çeşitli ölçme teknikleri ile; psikomotor becerileri, özgüven yönelimleri, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimleri değerlendirilir. Bilgiler aile ile paylaşılır, onların da katkıları alınır. Bu sayede öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik anlamda sahip oldukları becerilerini fark etmeleri ve bu becerilerini etkin bir şekilde kullanabilmeleri sağlanır.
REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR;
Ø Oryantasyon çalışmaları,
Ø Öğrenciyi tanımaya ve öğrencinin kendisini tanımasına yönelik çalışmalar,
Ø Öğrencilerin yaşadıkları sorunları belirleyici ve çözüm üretici çalışmalar,
Ø Öğrencilerin akademik başarılarını yükseltmeye yönelik çalışmalar,
Ø Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini belirleyici mesleki yönlendirme çalışmaları,
Ø Öğrenci ihtiyacı belirlenerek planlanan seminer programları,
Ø Bireysel psikolojik danışmanlık
Ø Grup rehberlik çalışmalar
Ø Akademik başarıların değerlendirilmesi
ÖĞRENCİLERİMİZE YAPTIĞIMIZ SEMİNERLERİN KONULARI;
Ø "Verimli ders çalışma teknikleri”
Ø "Test çözme teknikleri ve dikkat stratejileri”
Ø "Ergenlik dönemi genel özellikleri”
Ø "Öğrenme stratejileri”
Ø "Çatışma çözme ve öfke kontrolü”
Ø "Sınav kaygısı "
Ø "Motivasyon ve zaman yönetimi”
AİLELERE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR
Ø Aile danışmanlığı,
Ø Bireysel görüşmeler,
Ø Ana-Baba Okulu,
Ø Eğitim seminerleri (Okulumuz rehberlik servisi ya da davet edilen uzmanlar tarafından yapılmaktadır.)
|